tisdag 28 juni 2011

Medier i medier (rolig cartoon)

Medier i medier är ett begrepp som används inom medievetenskapen: det kan vara en målning i en film, eller ett radioprogram på en skiva, eller som i det här fallet en tecknad film i ett tv-spel.

Spelet i fråga heter Heavy Rain och det spelade jag för några månader sen. Ett fantastiskt nydanande spel på många sätt, det talas om upp till 14 olika slut bl.a.

Sen var det hypat för sin fantastiska grafik, som i alla fall när det utannonserades var väldigt spektakulär.
En av scenerna är jag i rollen som den nyskilde fadern ifrån ett förhållande som inte höll när den ene sonen förolyckades. Fadern som mist kärnfamiljen och designvillan och flyttat till ett skyffe har nu sin andre son på, får jag förmoda, veckoslutet. Jag ger sonen en pizza och han äter. Jag sitter där, apataisk. Grabben äter upp och frågar om han får fortsätta kolla på tv. Javisst.

Och i all denna gripande misär tittar grabben på ett tecknat program på teven. I tv-spelet tittar jag på tv.

Det är bra. Och jag kan inte slita mig, jag (inte karaktären utan jag själv) skrattar åt cartoonen.  Den heter Pyrats. Samlings-bluray ja, tack!

1 kommentar:

Unknown sa...

Oh mans.... Surt :)