lördag 11 juni 2011

Art by mistakes that someone takes a picture of...

Den virtuella världen är inte rund som jorden, den är platt och tar tvärt slut. Denne fotograf tar bilder på dessa miljöer där spelen tar oanade former.

Dessa så kallade buggar kan ge nya perspektiv på tillvaron.


Detta är en bugg ifrån spelet Mafia 2. Nästa bild likaså. 
 
Vi pratade om det, jag och Johan. Jag spelade nämnda Mafia 2 och en karaktär som stod vid en öppen spis inne i ett hus, med armen lite ledigt lutad mot spiselkransen plötsligt stod i samma position ute på gatan.  "Det borde man alltid ta bilder på" sa Johan. Som av en slump stötte jag på denna sida idag.  För fler bilder besök fotografens blogg.

1 kommentar:

Unknown sa...

Red Dead Redemption har jag fått några underbara i. Historier för livet.. Skulle fotograferat dem.

Den bästa har jag redan berättat för dig Henrik. Jag har precis dött i en duell med en badguy. Så nu vet jag vad som ska hända. I vrede rider jag över hela landet för att komma till honom igen. Väl framme slänger jag mig av hästen en meter ifrån min moståndare. Filmsekvensen drar genast igång.

Det närmar sig att dra pistolerna, vyn skiftar. 90% av min skärm upptas av min hästs bakdel och svans (eller vad det nu heter). Jag ser inte ett skit och dör som en fluga igen.