onsdag 13 juli 2011

Nilecity...



...kärt återseende? Jo, faktiskt. Bara fina minnen kring denna tv-serie. Det var en härlig tid helt enkelt. Jag var tonåring och jag blev upprörd över att Robert Gustafsson i en intervju sa att ironin inte gick hem hos ungdomar och äldre, utan att den bara gick hem hos 20-35-åringar. Jadu, minns inte citatet exakt, något sådant var det i alla fall. Men idag får jag nog ge honom lite rätt. Det är roligare nu, och hade jag varit så här gammal när det begav sig  hade jag nog tatuerat in frekvensen på underarmen.

Under första delen i 00-talet bodde jag i ett kollektiv där vi var bara grabbar. Jag ironiserade ofta över att vi var endast grabbar (vilket vi ofta gjorde) och ett citat jag ofta körde med var , "vuxna män gör saker tillsammans".
Vi kunde plocka blåbär och jag kunde fälla kommentaren, eller vi kunde ligga i solen en sommardag, etc.

Nu, 7 år senare, kommer det fram att Johan aldrig fattade det där citatet. Han hade inte sett Nilecity 105.6 när det begav sig.

Nu har han och vi alla chansen igen. Finns närmast på svtplay.se Första avsnittet ligger till 31 Juli.

1 kommentar:

Kvalsternackan sa...

Har nyligen sett Percy Tårar, som inte alls är lika bra som NileCity, men det har absolut sina stunder. Kaminmannen <3