torsdag 28 juli 2011

The Hobbit

Tv-serien  Game of Thrones är slut för säsong ett och säsong nummer två kommer visst först nästa år. Det innebär att 2012 kommer bli ett av de mest fantasyintensiva åren någonsin, för samma år kommer Peter Jackson och hans filmatisering av The Hobbit. Första filmen kommer enligt IMDB heta
The Hobbit: An Unexpected Journey.


I sin vanliga ordning gör Peter Jackson ett helt team som bara ägnar sig åt att filma bakom kulisserna material och han har nu postat tre st videoblogg-filmer. Jag kan verkligen rekommendera den tredje om dvärgarna och hur skådisarna får hitta sina roller med hjälp av kostym och smink. Jag blev i alla fall peppad!

Vad jag vet finns hans klipp bara via facebook och här är det tredje klippet som jag tycker ger mest pepp.


Klipp 3: om dvärgarna. (klicka här)


Sugen på mer:
Klipp 1: produktionsstarten (klicka här)
Klipp 2: Andy Serkis regisserar 2:nd unit. (Klicka här)

2012!

1 kommentar:

Johanna sa...

Riktigt roligt att kolla på!! Jag hoppas de lägger ut mer.