måndag 18 juli 2011

Lite plus i tillvaron.

Jag gillar programmet Plus. Nu när det blivit ett slags lyxfällan fast utan skuldberg är det ännu bättre. Men det var inte det jag skulle skriva om här. Nej.

Google +

Det känns lite så faktiskt. Jag har flyttat. Det är väldigt få invånare och jag känner inte grannarna, men jag har hört talas om nya emigranter som är på ingång. För det första är det förstås en flytt från Facebook till Google+ jag pratar om.
Gräset är grönare.
Det är smidigare, allting fungerar perfekt: chatt, bildvisare, uppdateringar och framförallt förmågan kunna sortera in vänner, bekanta, kollegor, familj, shackklubben och släkt direkt är enastående. Du kan även sortera in folk i flera cirklar. T.ex. är några av mina vänner både "vänner" och med i vår gamla filmförening. Smidig! Då kan man snacka gamla minnen i en krets utan att besudla vänkretsen med irrelevanta saker. :)

Vad sägs, är det dags för dig att flytta också? I alla fall på prov? Hör av dig så skickar jag en invite.

Inga kommentarer: