onsdag 19 oktober 2011

Massmördare och stolt

Eller slaktare eller dödare. Det beror på vad ni räknar att bananflugor generar för ordval.  .
 .                                             .
Det blev nämligen en senkommen invasion här för en vecka sedan. Jag råkade visst lämna en kompostpåse lite för länge vilket resulterade i en ofrivillig flugfarm.                     .

Det här har resulterat i ett antal koppar, glas och muggar med en grön vätska i. Ja, jag har ställt ut dem förstås, de är ju inte något som flugorna bär med sig - även om det vore en rolig bild: Nej, nu kommer bananflugorna nu får vi massa grön vätska i alla våra koppar!

Nej, det är ju förstås, och alla är med mig här innan jag ens skriver det, receptet på masslakt. Vatten, socker/gammal rödvin/vinäger och diskmedel.

Naminomnom tänker flugorna och ställer sig på ytspänningen - NEJ! Det finns ingen ytspänning säger vi då och skrattar i mjug (eller helt öppet).      .

Räknar till 14 lik i en kopp, 12 i en annan. Men det hjälper ändå inte i den hastighet som jag vill. Här och var kommer en liten drönare flygandes och jag har nu inlett "uppdrag-ninja" där jag helt enkelt mosar flugorna för hand.                                                                                                                        .

Jag har kommit upp i level 2. Först i början var det svårt, nu börjar jag förstå deras banor. De har också en tendens att spela död. Det innebär att jag mosar dem en extra kraftfull gång innan jag är nöjd.               .
                              .                                                          .
Längtar till december. Då ska jag stänga av elementet och öppna alla fönster - frysa ut dom djävlarna!

                                                       .                                                  


Inga kommentarer: