lördag 7 juli 2012

word lens

Det här är nästan vad jag tänkt ut. Jag har suttit och studerat en hel del de senaste åren. Ofta engelsk litteratur, ibland med några franska fraser och/eller tyska (två språk som jag tyvärr inte behärskar alls). Då har jag tänkt hur bra min mobil är, då jag kan mata in fraserna i google translate för att sedan få hela fraser översatta.

Då har jag tänkt att det vore bra att kunna ta en bild av texten och få den översatt och därmed slippa skriva in texten själv. 

Den här appen tar det hela ett steg längre.  Word lense översätter texten och matar in den i området i bilden där originaltexten sitter.  Att den används för menyer kanske dock pekar på att den enbart översätter enstaka fraser och enklare texter.

Det kanske dröjer innan vi får se en app som i realtid översätter en boksida eller längre text. 



Eller att den fungerar på svenska.




källa

Inga kommentarer: